Studio Platige Image przygotowało animacje promujące turystykę w Australii

 

Studio, specjalizujące się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D oraz efektów specjalnych, wzięło udział w prestiżowym projekcie Australijskiej Izby Turystki. Stworzone przez Platige Image filmy oraz spoty reklamowe będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem jest zachęcanie do odwiedzenia Australii. Ma w tym pomóc ożywiona komputerowo maskotka kangura - najbardziej rozpoznawalnego symbolu tego kraju.

Tourism Australia to agencja rządowa, powołana w celu przyciągnięcia zagranicznych gości do Australii, zarówno w celach rekreacyjnych, jak i biznesowych. Organizacja skupia się na 15 kluczowych rynkach, a jej działania obejmują reklamę, public relations, targi, programy branżowe, promocje konsumenckie, komunikację online i badania konsumenckie.

Nowy ambasador marki Tourism Australia to Ruby - pamiątkowy kangur, ożywiony przez Platige Image, dzięki animacji CGI. W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu oraz Tokio. Za ich produkcję odpowiadała Nicole Ryan.

 

Kampania Australijskiej Izby Turystki wzbudziła ogromne zainteresowanie. Tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni 9-minuotwy film na Youtube obejrzało prawie 20 mln osób, natomiast łączny zasięg wszystkich wersji filmów przekroczył 100 mln widzów. Poza 9-minowym filmem powstały także 60, 30 i 15 sekundowe spoty reklamowe. Zrealizowano także dwie wersje półminutowych spotów oraz jeden 15 sekundowy dla współpracujących przy projekcie australijskich narodowych linii lotniczych Qantas Airlines.

W jaki sposób Platige zostało wybrane do tego prestiżowego projektu tłumaczy Nicole Ryan, producentka. – Michael Gracey, reżyser zrealizowanych dla Australijskiej Izby Turystyki spotów i wielki fan prac polskiego studia od czasu, jak zobaczył reklamę zegarków Citizen, od razu wiedział, że Platige Image to idealny wybór dla Tourism Australia. O tym, że to właśnie my zrealizujemy te animacje, zadecydowało także bogate doświadczenie w pracy dla wielu znanych międzynarodowych marek, takich jak: Aston Martin, Lego, Samsung, etc. – dodaje Ryan.

W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH. Będzie ona wyświetlana w tak prestiżowych lokacjach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA oraz K-Pop w Seulu. – Stworzenie wersji na wielkoformatowe nośniki 3D okazało się dużym wyzwaniem. Na szczęście mając już za sobą tego typu realizacje – np. z Samsungiem – poradziliśmy sobie bez trudu – mówi Arek Arciszewski, VFX Supervisor w Platige Image.

Choć Platige Image było przed wszystkim odpowiedzialne za komputerowe stworzenie postaci oraz ich animację, to na tym rola polskiego studia się nie kończyła. – Wspomagaliśmy również proces kreatywny części komercyjnych projektu współpracując bezpośrednio z agencją. Dbaliśmy też o to, aby pomysły kreatywne jak najlepiej wykorzystywały dostępne media, technologię, zasoby i moce twórcze wszystkich artystów zaangażowanych w ten projekt – dodaje Arek Arciszewski z Platige Image.

Zdaniem Łukasza Dziedzińskiego z Platige Image, tworzenie tych animacji okazało się nie tylko wyzwaniem samym w sobie, ale też prawdziwym sprawdzianem umiejętności logistycznych.

W 9-minutowym filmie mieliśmy do czynienia z ponad 150 ujęciami, w tym 116 animowanymi komputerowo, z których wszystkie wymagały ustawienia odpowiedniego toru kamery, dobrania oświetlenia, a także renderingu, animacji 3D i kompozycji. Każdy z tych kroków wymagał od różnych osób koordynacji między sobą, a także od klienta (w celu zatwierdzenia każdego kroku). To było naprawdę ogromne wyzwanie – mówi VFX Supervisor.

Twórcy uczestniczący w projekcie dobrze wspominają nie tylko pracę przy nim, ale i atmosferę, jaka panowała w międzynarodowym zespole. Zdaniem producentki Nichole Ryan współpraca zakończyła się ogromnym sukcesem. – Był to przypadek, niesamowitego wręcz, wzajemnego zrozumienia pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi stronami. Pomimo tego, że pracowaliśmy rozsiani - po dosłownie całym globie - komunikacja była niemal wzorowa. Dzięki temu na bieżąco mogliśmy rozwiązywać wszelkie problemy i upewniać się, że jesteśmy na właściwej drodze.  – mówi Ryan.